In onze nieuwe rubriek: In gesprek met… laten wij mensen aan het woord die een connectie hebben met De Jacobijn. Vandaag spreken wij met Miranda van Zonneveld, klantenservice medewerkster.

Bevlogen, zorgzaam en servicegericht zo kennen wij Miranda. Miranda is 55 jaar en heeft, na 32 jaar werken als receptie medewerkster in de ouderenzorg in Groningen, haar baan verruild voor een baan als klantenservice medewerkster bij de Jacobijn. “Spannend maar heel leuk, zo omschrijft Miranda de overstap naar de Jacobijn. 2,5 jaar geleden werd mij gevraagd of ik als klantenservice medewerkster aan de slag wilde bij de Jacobijn. Ik kwam terecht in een hele hechte groep collega’s. Het klantcontact en het contact met de chauffeurs vind ik nog steeds het allerleukste aan mijn werk.

Nieuwe klanten help ik graag op weg met het invullen van de menukaart. Voor de bestaande klanten regel ik de extra gastmaaltijd, het toevoegen van een dieet, een eventuele menuverandering en geef ik alle informatie over onze maaltijden die de klant wenst. Natuurlijk neem ik ook altijd even de tijd voor een praatje. Voor de chauffeurs ben ik een aanspreekpunt. Als er onderweg iets niet helemaal loopt zoals het moet lopen dan neemt de chauffeur contact met mij op. Ik zorg er dan voor dat de klant of de contactpersoon op de hoogte wordt gesteld als de maaltijd bijvoorbeeld iets later komt. Door de groei van het aantal maaltijden, hebben wij inmiddels een team van collega’s op de klantenservice. Samen hebben wij de zorg voor onze klanten.

“Service verlenen is belangrijk, en dat probeer ik dus ook te doen.”

Afhankelijk van de telefoontjes die ik dagelijks binnen krijg deel ik mijn dag in. Zo weet ik dus nooit van te voren hoe de dag eruit gaat zien. Dat maakt het zo afwisselend. Inmiddels ken ik van bijna alle klanten de adressen en de voorkeuren voor de menu’s. Ik heb echt een band gekregen met de klanten. Sommige klanten heb ik wekelijks aan de telefoon omdat ze het lastig vinden om de menukaart in te vullen. Als het ze zelfstandig niet lukt en als ze geen contactpersoon hebben die hen kan helpen dan help ik natuurlijk graag even.”